пулеметная команда

10:45 | 25-01-2012 | Design, Software | No Comments

привычный графический интерфейс тоже не стоит на месте:

The menu has been a central part of the GUI since Xerox PARC invented ‘em in the 70′s. It’s the M in WIMP and has been there, essentially unchanged, for 30 years.

Say hello to the Head-Up Display, or HUD, which will ultimately replace menus in Unity applications.

<...>

[HUD] is a “vocabulary UI”, or VUI, and closer to the way users think. “I told the application to…” is common user paraphrasing for “I clicked the menu to…”. The tree is no longer important, what’s important is the efficiency of the match between what the user says, and the commands we offer up for invocation.

видео прилагается.

и, да, еще пять лет назад, сразу за обнаружением proxies for application menus в Quicksilver я неоднократно говорил ровно о том же — что именно такой словарный подход и будет следующим эволюционным шагом[1].


[1] — Apple реализовала нечто подобное тогда же, в 2007, в OS X 10.5.

  

Leave a Reply